Tuesday, 3 March 2009

Bila Musim Bunga Menjelang Tiba

Geram dengan khidmat Internet di Raleigh Park yang makin kurang kualitinya. Ai, ni yang rasa nak bayar sewa lambat ni. Mudah sangat Internet ‘tersangkut’ di tengah jalan. Dah la sekarang ada tugasan penting. Esei 1000 perkataan! Dua esei yang perlu dihantar pada masa yang sama. Oh,tidak!

Sekarang suhu dah berada dalam lingkungan 7-10°C.. Bunga pun makin berkembang. Mungkin tak jumpa lagi kot salji. Kecuali kalau Nottingham ni ‘demam’ seperti mana turunnya salji di London tahun lepas di musim bunga. Tapi, saya bersyukur, sebab dapat merasa salji pada tahun pertama pengajian di sini. Dua hari sebelum hari lahir saya pula tu. Allah memakbulkn doa saya. Umpama hadiah untuk hari lahir saya (walaupun sebenarnya banyak lagi rahmat yang Ilahi turunkan buat saya).. Alhamdulillah..


Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang, terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang berakal.(Surah Ali Imran:190)

Nak kata sekarang da panas, sampaikan boleh mengurangnya ketebalan pakaian, tak logik la pula. Tapi entahla.. Agaknya, orang kat sini gemar menguji thermoregulation badan mereka, boleh tahan sejuk atau tak. Tapi pada hakikatnya, bila angin Nott yang mencengkam berhembus, mereka menggigil kesejukan.

Alangkah peliknya manusia. Belum musim panas lagi, da tak cukup kain. Nasib baik la, bulan 6 ni saya berangkat pulang ke Malaysia.. (Rindu Malaysia sangat-sangat!) Kurang la sikit lihat benda-benda yang boleh melemahkan minda. InsyaAllah. Tapi kan, sebelum balik kena exam dulu. Sebelum exam,kena siapkan esei. Ala.. Ada sesiapa nak hulurkan tangan, ringankan beban? Hehe.. Chaiyok, Su!



No comments:

Followers