Wednesday 3 February 2010

Tak Kenal Maka Tak Cinta


Kuliah 'Tak Kenal Maka Tak Cinta,Dah Kenal Mula Bercinta' berkisar mengenai Makrifatullah ataupun mengenal Allah. Bila kenal, baru kita pasti cinta itu milik siapa. Bila kita lebih mencintai Allah, kita akan lebih menyayangi manusia. Dapatkan nota di sini.

Bagaimana mahu cintakan Allah? Pelik? Rasa perasaan itu hanya mampu dicapai oleh golongan alim ulama'? Masih kabur dengan erti ukhuwah fillah- berhubungan kerana Allah? Saksikan video di bawah. Hayati bagaimana cinta Allah disemai dalam jiwa, melahirkan untaian tasbih cinta pada manusia yang tidak putus. Meskipun Allah uji dengan ujian yang sangat berat. Semoga mendapat manfaat dan keredhaan Allah. InsyaAllah. Selamat mendengar.


Video ucapan Mas Afzal sewaktu majlis perpisahan di Sheffield.
Jangan diucap selamat tinggal, tapi ucaplah moga berjumpa lagi. Kalau bukan di dunia, moga di akhirat menanti di Jannatul Firdausi.

p/s: Masih terngiang-ngiang lagi kata-kata Mas Afzal sewaktu menjadi fasi kami di Freshers Camp 2008. Maksimakan sumbangan pada orang sekeliling. Orang selalu kata, saya bersemangat sentiasa. Sedangkan api semangat itu sebenarnya dinyalakan dengan kata-kata beliau. Tika itu, saya berazam mahu sahut cabarannya. Moga kita setabah beliau. Aminn..

2 comments:

joegrimjow said...

klu nak post video kat youtube kat blog
copy embedded code
nanti xyah dload dari youtube
lepas tu upload lagi sekali kat blogger
;-)

amek nota tu
thx u

Nur Suhaila Zulkifli said...

salam.thanks bro!
yo! ho3. xdela, biasanya video yang didownload tu, video yang memang nak disimpan..
video kesayangan.
nanti kalau takde internet, masih boleh tengok..he3..
jzkk for the sharing..tahu camne nak upload video the hero tu?:P

p/s: nota apo gak?

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...