Wednesday, 27 July 2016

Sahabat untuk Selamanya

Menemani suami ke Public Mutual hari ini. Rutin setiap Rabu begitulah.. Misi utama dan terpenting hari ini adalah untuk menghantar borang permohonan EPF-Members Investment Scheme sahabat baiknya. Semuanya guna borang sahaja. Satu sen pun tak keluar duit dari poket suami, mahupun dari sahabat baiknya itu.

Perjalanan sejauh 50 minit yang diredahi bukan penghalang untuk membantu sahabat baiknya menggandakan simpanan KWSPnya.

Anak-anak diusungnya bersama masuk ke dalam. Ini juga bukan penghalang untuk membantu sahabat baiknya memanfaatkan salah satu cara tersedia untuk mencapai financial freedom kelak.

Kesibukan masa bekerja dan menjaga anak-anak juga bukan penghalang untuk membantu sahabat baiknya mencambah dan membiakkan wang simpanannya dengan cara yang patuh syariah.

Moga sahabat baiknya itu beroleh manfaat dari usaha sahabatnya ini. 100% yang disimpan itu merupakan hak mutlak sahabat baiknya. Sahabatnya ini hanya menjadi pak guard macho not-yet-sado (bahahahah:p), memastikan duit itu digandakan dalam dana terbaik, dengan cara yang syarie. Amiinnnn..

Moga sahabat-sahabat baik saya juga terbuka hati untuk menyimpan dan memaksimakan pulangan mereka, baik wang tunai mahupun simpanan KWSP. (Amiiiinnnn kuat-kuat=p )

P/s: Yang rambut ala helmet, itu consultant tidak berlesen. Klien dia cuma akak-akak cantik di kaunter je. Hebatnya dia, lepas satu kaunter, ke satu kaunter lagi. Tak payah ambil nombor. Tiada siapa akan marah. Tak tahu la ikut perangai siapa.

#celikharta
#hartaduniasahamakhirat
#sayaperundingunitamanahberlesen

No comments:

Followers