Friday 29 July 2016

Untukmu Syria

"Sebenarnya bukan bantuan pakaian atau makanan yang diminta tetapi bantulah Syria untuk mengembalikan Islam ke tempatnya dengan menguatkan iman, mengembalikan aqidah. Mereka mahu mengembalikan kita kepada kesesatan, jauh dari Islam yang sebenar.

Mereka yang mampu, bantulah. Jika mampu dengan harta, bantu dengan harta. Jika mampu dengan kata-kata, bantulah dengan kata-kata. Jika mampu dengan tulisan, bantulah dengan tulisan."

Kata-kata Syeikh Muhammad Kurayim Rajih di Rusila tengahari semalam. Syeikh juga mengingatkan, sesiapa yang ingin memberi sumbangan harta, bolehlah disalurkan kepada Muslim Care.

Walaupun sudah berumur 92 tahun dan mendapat perlindungan di Qatar, Syeikh Muhammad Kurayim Rajih masih merasakan perlu keluar untuk usahakan bantuan untuk Syria. Sejak tiba di Malaysia sejak 21 Julai baru-baru ini, beliau sudah jelajah Kedah, Sabah dan Terengganu. Hari ini dan esok di Selangor & KL. 

Credit to my great senior for sharing this info.

P/s: Jeles tengok wajah awet muda dan berseri zaujah beliau. Nak chantekkkkk macam tu gak!:p

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...