Tuesday 26 September 2017

Dana Baru Terlajak Laris

Memang teruja sangat bila dapat tahu sekarang da boleh invest ke seluruh dunia. Sebelum ni, Public Mutual paling jauh pun, buka investment untuk Asia je. Tu pun da ada dana regional yang untung 23% untuk 2017. Memang tangkap leleh bila tengok duit klien naik beribu-ribu. Alhamdulillah seronok sangat update klien semua.

Sekarang ni, lagi tangkap leleh! Da ada dana invest peringkat global! PISGEF namanya.

Ada 5 SEBAB kenapa saya sangat seronok invest dalam PISGEF ni..

🌟SEBAB 1🌟
💱 Investment level seantero dunia 💱

Apa yang hebat sangat?
Sebab pakar jangka ekonomi dunia akan mengalami pertumbuhan yang tinggi 2018 ni. Tu yang nak ambil peluang tu. 40% akan invest ke US, 40% lagi Eropah. Selebihnya ke Asia Pasifik dan sebagainya. Ingat KW5P je ke boleh invest billion-billion gi US. Huhu.. US dollar tengah naik against ringgit. Memang rugi la tak ambil peluang.

🌟SEBAB 2🌟
🏨 Dapat invest company femes 🏨

Syarikat-syarikat ni semua level multinasional, yang ada nama. Produk dan servis semua yang terkenal tip top meletop.. Ada tu yang pelopori industri IT, e-dagang dan healthcare. Memang in shaa Allah sangat-sangat berkembang. Kita pun rajin nau melawat Shopee la, Lazada la.. Kan kan kan.. Hihi..

🌟SEBAB 3🌟
💲Target pulangan tertinggi💲

PISGEF ni benchmark pulangan dia sendiri 14.58%. Biasa 12% je annualised return. Bila 14.58% tu, maksudnya ikut layman term, PISGEF ni mesti kena capai lebih dari benchmark.
Setahun mesti lebih 16.88%.
3 tahun mesti lebih 51.9%.
5 tahun mesti lebih 97.52%.
Memang hot habis ni!

🌟SEBAB 4🌟
👪 Kerja senang, untung banyak 👪

Masuk unit trust ni senang. Ejen dan fund manager bertauliah yang uruskan investment kita. Tak payah susah-susah. Kita sign je borang. Borang pun ejen yang bawa depan mata. Tak payah gi bank ke mana-mana. Buka buku baca investment pun tak perlu. Lebih banyak masa dengan keluarga tersayang..

Cukup bulan tunggu update dan duit bertambah dalam investment je. Public Mutual da lama jadi company unit trust swasta no.1 kat Malaysia ni. Dana islamik sendiri kat Malaysia ni 60% dia pegang. Return sekarang pun memang da jauh lagi tinggi dari ASB mahupun TH.

Memang main saham return boleh lagi tinggi dari unit trust tapi jenuh nak monitor sendiri weyh... Mana nak tengok market lagi, nak cari investment oversea yang syariah-complianced lagi. Memang tak dan la hakakkk. Tengok SKT, CQI pun da nak juling mata. Huhu.. Silap hari bulan, tak de ilmu, boleh tersontot hakakk.. Duit da juta-juta tak pela kot. Ni suami iolls belum jadi Dato' lagi. Hehe..

🌟SEBAB 5🌟
🕌 La riba

Ni paling penting sebenarnya. Tak guna saya ada duit berkepuk tapi bercampur benda tak halal atau syubhah. Memang tak perlu risau, sebab semua duit investment dipastikan masuk ke syarikat-syarikat yang patuh syariah je. Ada pemantau syariah yang akan pastikan perkara ni.

***
5 SEBAB ni membuatkan saya terus invest PISGEF.

Yang lagi best double triple best, sebab Public Mutual buat promosi! 2 diskaun sekaligus! Untuk orang yang invest PISGEF ni awal.

😲 DISKAUN 1: Dapat harga unit termurah,25 sen je seunit.
Biasa kalau dana tu untung banyak, memang boleh naik sampai 40 sen harga seunit. Jimat banyak tu..

😲 DISKAUN 2: Caj perkhidmatan cuma 5.25%
Caj ni normal untuk semua unit trust swasta. Untuk kos penyelenggaraan Dan Public Mutual antara yang termurah service chargenya. Da murah da, bagi lagi murah. Memang terjun gaung diorang ni..

Oh ya, promosi ni untuk 26 Sept- 16 Okt ni je, hokay.. Lambat tak dapat da harga diskaun. Jangan nangis bucu katil pulak..

Ok tu je nak share antara usaha yang saya buat untuk misi jadi jutawan dunia akhirat. Moga lebih ramai beroleh manfaat.

#fenomenapisgef
#danabaruterlajaklaris

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...