Friday, 31 March 2017

Kau Umpama Lilin

Petang tadi, Amalnita N. Sembilan telah menziarahi Pn Raihan binti Borhan. Beliau salah seorang pendidik berdedikasi di PASTI Seremban.

Namun, Allah uji beliau dengan kanser tahap 2. Anak-anak yang masih kecil masih memerlukan perhatian beliau. Anak-anak didiknya juga masih memerlukan tunjuk ajar darinya.

Dengan gaji sekecil itu, beliau terus kuat menyumbang bakti, mendidik anak bangsa. Umpama lilin, menyinari ruang yang kelam. Tanpa ia sedar, sinar itu sikit demi sedikit mencairkan dirinya.

Sungguh, senyumannya lebih ceria berbanding orang yang sihat. Tambah berseri bila diziarahi sahabat-sahabat seperjuangan.


Amalnita telah melancarkan kutipan derma bagi meringankan beban kos pembedahan Ustazah Raihan berjumlah RM9000. Sehingga kini, kutipan masih belum cukup dan kami masih berusaha mendapatkan sumbangan.


Buat para dermawan yang sudi meringankan beban beliau, bolehlah hubungi Pn Hjh Masita (0192655059) atau Pn Rusilah (0193572101).

Jazakumullahu khairan kathira kepada semua yang telah menyumbang. Hanya Allah mampu membalasnya.

Moga Allah beri kesembuhan segera kepada Ustazah Raihan. Agar beliau terus memberi sinar kepada anak bangsa.
"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Masjid Tanah

Wednesday, 29 March 2017

Banjir di 4 Tempat Serentak

Banjir di Parlimen Rembau berulang lagi. 4 lokasi agak teruk terjejas. Di tengah-bandar bandar satelit Senawang, Taman Lili dan Taman Sri Kasih, 30 buah rumah dimasuki air. Lebih mengecewakan, ini adalah banjir kilat ketiga bagi tahun ini, punca utama dari pembangunan tidak terancang.


Di Kampung Semerbok, Kota dan sekitar Sungai Raden, Lubok Cina, 15 buah rumah ditenggelami air sehingga paras tingkap. Hujan berterusan menyebabkan air sungai melimpah di pekan Lubok Cina. Lebih menyedihkan, ada rumah asnaf yang biasa diziarahi dan dihulurkan bantuan turut terlibat sama. Bagai jatuh ditimpa tangga.


Manakala, di Taman Margosa, Seremban pula, 2 buah rumah hilang sebahagian besar bumbung apabila ditiup angin kencang malam kelmarin.


Khidmat Malaysia dengan kerjasama Yayasan Amal N. Sembilan dan Amalnita N. Sembilan telah menyantuni mangsa banjir. Para petugas diagihkan ke semua lokasi banjir sebaik sahaja maklumat banjir diterima. Bantuan makanan diedar sebaik sahaja banjir surut dan operasi bersih rumah dijalankan bermula pagi semalam.

 

 

Moga Allah lindungi para mangsa terlibat. Jazakumullahu khairan kathira kepada semua petugas.

"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Rembau

Tak Berbalah Eh?

Di bank tadi,
Akak bank: Semalam husband awak yang datang sini. Hari ni awak pula. Gilir-gilir?

Saya: Dia pun ejen gak kak. Dia gi buka akaun klien dia la tu.

Akak bank: Oh, tak berbalah eh? (muka terperanjat)

Saya tersengih. Tak perlu berbalah kak.. Klien-klien sedia ada ni pun ramai lagi tak terjumpa. Ramai da tau untung menyimpan dalam tabung ni. Semua pakat nak join. Sampai ejen-ejen pun tak dan da nak berebut.😎


"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Masjid Tanah

Monday, 27 March 2017

Mentor Millenia

Anak sulung, mentor dia si ibu dan bapa. Anak kedua dan seterusnya, mentornya anak yang sulung. Mudah kerja ibu bapa nak mendidik.

Bila dia tengok abang dia selalu sapu ubat kat ummi dan abi, dia pun sibuk dok menyapu ubat kat abang dia. Dulu minyak gamat tak pernah habis pun. Sekarang ni, dua botol da tinggal sikit.


"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Masjid Tanah

Sunday, 26 March 2017

9 hari Naik RM400!!

Dalam masa 9 hari naik hampir RM400! Memang can't help myself dari sorok berita ni!! 

Da la klien-klien saya ni ni guna duit Akaun 1 je. Percuma dapat RM400. Ni belum dividen lagi. Da dividen lagi banyak dapat! Memang senang nak jadi senang!!



"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Masjid Tanah

Sentuhan Terakhir

"Am nak sentuh Ros..", pilu si suami menuturkan kata. Melihat sekujur jasad di hadapannya. Insan yang dinikahi dulunya, insan yang...