Wednesday 29 March 2017

Banjir di 4 Tempat Serentak

Banjir di Parlimen Rembau berulang lagi. 4 lokasi agak teruk terjejas. Di tengah-bandar bandar satelit Senawang, Taman Lili dan Taman Sri Kasih, 30 buah rumah dimasuki air. Lebih mengecewakan, ini adalah banjir kilat ketiga bagi tahun ini, punca utama dari pembangunan tidak terancang.


Di Kampung Semerbok, Kota dan sekitar Sungai Raden, Lubok Cina, 15 buah rumah ditenggelami air sehingga paras tingkap. Hujan berterusan menyebabkan air sungai melimpah di pekan Lubok Cina. Lebih menyedihkan, ada rumah asnaf yang biasa diziarahi dan dihulurkan bantuan turut terlibat sama. Bagai jatuh ditimpa tangga.


Manakala, di Taman Margosa, Seremban pula, 2 buah rumah hilang sebahagian besar bumbung apabila ditiup angin kencang malam kelmarin.


Khidmat Malaysia dengan kerjasama Yayasan Amal N. Sembilan dan Amalnita N. Sembilan telah menyantuni mangsa banjir. Para petugas diagihkan ke semua lokasi banjir sebaik sahaja maklumat banjir diterima. Bantuan makanan diedar sebaik sahaja banjir surut dan operasi bersih rumah dijalankan bermula pagi semalam.

 

 

Moga Allah lindungi para mangsa terlibat. Jazakumullahu khairan kathira kepada semua petugas.

"Verily, my solah, my sacrifice, my living, and my dying are for Allah, the Lord of all that exists."

Nur Suhaila Zulkifli
Rembau

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...