Sunday 1 March 2009

Kisah Kita

Pelik mengapa Kisah Kita yang menjadi tajuk blog ini? Sedangkan isinya berunsur Islamik.

Kita, ada dua makna dalam diri saya. Kita adalah perkataan yang saya gunakan untuk membahasakan diri saya apabila bersama teman-teman. Sejak dari saat saya punya kawan dan sudah pandai bertutur kata. Masih saya tengah pelat dulu, tak tahulah pula perkataan apa yang saya gunakan. ‘Ite’ kot.. Entah..

Maksud kita yang kedua, sama dengan yang terkandung dalam Kamus Dewan. Tak kiralah, edisi keberapa.

Jadi, konklusinya di sini: Kisah Kita adalah pengalaman yang saya lalui dalam hidup ini, terutama semasa dalam perantauan di bumi Britain, yang ingin saya kongsikan dengan anda semua. Saya sedar, tidak semua orang mendapat peluang yang saya alami tika ini. Namun, ketahuilah, novel terbaik dalam dunia ini adalah kisah hidup anda sendiri.

Saya bukan seorang pengarang ataupun punya ijazah dalam Bahasa Malaysia. Namun, sedaya upaya, saya cuba memantapkan bahasa ibunda saya. Jadi, mohon maaf jika apa yang tertulis kedengaran begitu skema. Bahasa jiwa bangsa.

Saya juga baru berjinak-jinak dengan dunia blog. Sebarang teguran amat saya harapkan. Kerana, teguran dari para sahabat dapat membantu saya menuju titik kesempurnaan.

Wallah hu alam.

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...