Monday 14 June 2010

DIA- AJ Summercamp



Bila?

25 - 27 Jun 2010 (Jumaat - Ahad)

Di mana?

Kem Rimba Ria, Sungai Congkak, Selangor (tempat telah ditukar dari Nur Lembah Pangsun)

Yuran?

RM30 (Malaysia)...
GBP 15 / EURO 15 (UK/EIRE)

Peserta?

Penyertaan dibuka kepada pelajar universiti tempatan & luar negara!!



Tentang DIA

weekenD wIth Aj- Atap Hijau (DIA) bertujuan mengetengahkan konsep ‘Da’wah is Fun!’ AJ mahu memberi nafas segar kepada terma da’wah itu sendiri dan menyedarkan golongan-golongan remaja ini yang da’wah sebenarnya boleh dijalankan oleh sesiapa sahaja, malah sebenarnya tanggungjawab da’wah ini amat penting dijalankan oleh golongan-golongan muda.

Program yang bertemakan ‘Transformers: Rise of the Fallen’ bakal membawa anjakan paradigma kepada satu perubahan (transform) diri dari yang kurang baik kepada yang lebih baik agar dapat mencapai kembali kemenangan Islam. Program ini bertujuan untuk mengembalikan semangat pelajar untuk menjadi Muslim sejati yang menggalas tugas untuk menegakkan Islam.

Program ini bakal berteraskan kesepaduan elemen Da’wah, Motivasi dan juga Team Building dengan memberi penekanan kepada aktiviti ‘outdoor’ yang lebih praktikal dan usaha membawa pendekatan dakwah yang praktikal, membina motivasi sebagai pelajar dan muslim, dan menggalakkan kesatuan dan kerjasama dalam kalangan pelajar Islam.




Maklumat lanjut, boleh didapati di sini.

p/s: Afwan atas kelewatan promosi di blog. Moga sesiapa yang berkelapangan dapat menyertai program ini, yang julung-julung kali dianjurkan oleh pelajar di luar negara untuk sahabat-sahabat mereka yang dikasihi di Malaysia.

Jumpa anda di sana! :)

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku,dan matiku hanya semata-mata bagi Allah, Tuhan semesta alam.

Nur Suhaila Zulkifli
Nottingham

1 comment:

nurmazafira said...

waaa....macam best je program ni...
tapi sy dekat kampung lg masa tu....kalau ada kesempatan, nak join jugak....
tapi segan pun ada....

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...