Monday 3 October 2016

Pengorbanan Seorang Ibu

Sedang menikmati keenakan kek red velvet Harold's Bread, tiba-tiba muncul si anak sulung. Baru pulang dari bermain di perkarangan apartment.

"Ateh, nah," sesudu kek disuapkan padanya. Dia mengunyah dengan sangat berselera.

"Ammii, nakkk.." (Waktu itu, dia belum pandai menyebut Ummi)..

"Laa, Ateh amam la roti tu.. Sedaapp."

"Nakkk tuuu.." Ditunjuknya sepotong red velvet di tangan saya.

"Ish.. Nah, amek ni." Saya berinya sesudu dari potongan itu.

"Nanak.. Nak tuu.." Tetap mahu potongan besar itu. Saya sorok di belakang pun, diekorinya ke belakang.

"Ammi, nakkk.. Lapaaaa.." Ok part yang ini, ummi tewas. Lalu diberinya keseluruhan potongan itu. Dalam hati, menyesal ummi offer tadi.

Kemudian, saje ummi uji Fateh.. Ketika dia pula sedang enak menikmati kek itu.

"Ateh, ummi nakkk... Lapaaaaa.."

Seraya, disumbatnya seluruh kek berbaki dalam mulutnya..

And ummi was like...
Hai batu belah batu bertangkup, makanlah aku, telannlaah aku.. Hu3.

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...