Friday 29 April 2016

Emas Untuk Melabur

CELIK HARTA#1

Ini adalah rantai tangan pertama yang saya beli menggunakan gaji sendiri. Sebab beli, untuk menyimpan 'duit'. Setelah tiga tahun bereksperimen dengan tahap konsistensi diri sendiri yang sangat sulit untuk menyimpan dalam bentuk duit. Masuk RM400 bila gaji, hujung bulan keluar kembali RM400. Maka, saya putuskan saya perlu menyimpan dalam bentuk aset. Dan aset termurah adalah emas.

Waktu ini, belum ada ilmu berkenaan emas. Sekadar setiap hari memantau harga emas berapa. Maka rantai tangan ini dibeli waktu harga emas jatuh pada November 2015. Ingatkan harga di Kuala Pilah sudah yang terendah. Rupanya ada lagi lebih murah, bila saya makin menimba ilmu berkenaan emas sambil menambah gram emas (yang suka emas mesti tahu maksud saya) =)

Kini, rantai tangan ini putus. Tak mengapalah. Pengalaman mengajar. Apa maksudnya barang kemas hollow.So no more rantai tangan pintal hollow selepas ini^^

Rantai ini akan bertukar milik selepas ini. Jerung emas mesti tak sabar nak membaham ni:p

P/s: Dulu niat sekadar nak menyimpan emas. Tetapi kemudian tukar nawaitu. Untuk melabur. Jadi jangan ingat saya pakai barang kemas besar-besar ya.

Melabur emas sudah. Sekarang, nak melabur duit pula^^ Next further step..

#celikharta
#infaqduniasahamakhirat

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...