Monday 25 September 2017

Tips Nak Jadi Jutawan Tanpa Guna Cash

Sebenarnya ramai masih tak tahu, akaun 1 €PF tu boleh jadikan kita kaya-raya. Selain pengeluaran masa umur 55 nanti, ada SATU lagi cara nak keluarkan duit tu sekarang. Cara nak keluarkan ni yang ramai orang tak tahu lagi.

Tahu tak, kerajaan sebenarnya benarkan kita keluarkan duit dari Akaun 1 untuk unit trust. Tujuan supaya dapat digandakan lagi duit tu. InsyaAllah berkepol-kepol duit dalam Akaun 1 bila pencen nanti. Pencen bergaya gitu.

Tapi tak semua layak untuk buat pengeluaran, sebab kerajaan dah tetapkan kelayakan. Nak tahu layak atau tak, pencarum €PF boleh semak kelayakan melalui online i-Akaun je. Senang sangat.

Ramai yang dah berjaya keluarkan dan gandakan duit Akaun 1 tu. Mereka semua happy sebab tak perlu keluar duit satu sen pun dari poket. Tak kacau bajet harian keluarga pun.

Bila duit €PF ni masuk unit trust, pencarum boleh menikmati return tahunan yg lebih tinggi. Dan boleh buat planning agar duit berganda lebih cepat dan boleh pencen dengan lebih bergaya.

Takat nak dapat SETENGAH JUTA tu senang sangat. Macam plan yang saya tunjukkan pada kawan-kawan saya. Umur 55 nanti berapa juta patutnya dapat.

Camne nak keluarkan duit €PF tu? Jangan risau, mudah sangat. Saya yang tolong uruskan. Pencarum cuma sign borang je. Duit? Sesen pun tak perlu.

Tahun ni je, da 100 lebih orang saya tolong. In shaa Allah saya niat nak tolong lebih ramai lagi jadi kaya dengan dana patuh syariah.

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...