Wednesday, 30 August 2017

Thumbs Up Imigresen UTC Melaka!

Terbaik dan pantas!

Rabu lepas, buat pasport Umar. Sampai Jabatan Imigresen UTC Melaka 8.10 malam. 8.25 nama da dipanggil.

Kat kaunter, cuma serahkan Mykid dan surat beranak Umar, sekali dengan Mykad salah seorang parent. Kalau datang untuk renew pasport, kena bawa pasport lama tu walaupun da expired.

Proses ambil gambar Umar jadi lama sikit. Dak kecik ni chembeng lebih.. Dok nangis je.

Mujur ada pegawai tambahan tolong. Dok tunjuk2 bunga panjang siap ada rama-rama supaya Umar pandang kamera. Gambar ni kira best shot la after multiple attempts.

8.50 camtu, buat bayaran. Tak sempat abiskan air kotak, pasport da siap. Tadaa 9.10 setel semua.

Si abang kami buat pasportnya Sabtu kemudiannya tu. Terlupa nak bawa pasport lamanya Rabu tu.

Oh ya, UTC Melaka ni memang buka sampai pukul 10 malam setiap hari. Tapi 9 malam da tutup kaunter tiket ya. Untuk orang yang kerja, memang cun sangat da masa buka malam macam ni. Servis pun sangat cepat. Tempat pun sangat selesa.

Lokasi UTC Melaka
Waktu rehat: 7-8 malam
Kemudahan: surau Tingkat 9, kafe tingkat bawah

P/s: 2 beradik ni sepesen je muka. Rambut helmet. Hu3..

No comments:

Bermula 10 Disember Ini

SEPINGGAN PENUH SIAP AIR RM5 JE?! Datang PD tapi tak tahu nak makan tengahari di mana? Nak makan sedap tapi takut harga mahal? Bosan deng...