Sunday 7 August 2016

Sikit-sikit Lama-lama Jadi Bukit

Balik dari Program Alam Ria PASTI di Srii Tahfiz Darul Ulum. Datang dengan beberapa niat.

1) Nak bertemu klien-klien unit trust patuh syariah. Mereka ini antara penggerak hebat dan tulang belakang PASTI dan SRIIDU.

2) Nak jumpa sahabat-sahabat seperjuangan dan sefikrah.

3) Nak menikmati suasana menjadi ibu bapa kepada anak-anak PASTI, coz I'll be one of them^^

Ada klien yang nak menyimpan untuk anak-anak. Ada juga yang nak menyimpan untuk masa depan yang lebih terjamin. Klien-klien ini tidak dapat menyimpan melalui Akaun 1.

Maka, saya tunjukkan kepada mereka kiraan ini (rujuk gambar). Bagaimana simpanan mereka dapat digandakan walaupun dengan menyimpan RM100 sebulan. In shaa Allah, usaha secara istiqamah yang nampak kecil akan dapat membuahkan hasil yang masak ranum. Dan pastinya dengan cara yang halal.

Siapa sangka, duit RM100 yang pada hari ini dapat beli beberapa barang sahaja, jika disimpan secara konsisten akan berganda menjadi sebanyak itu. Itu baru guna dividen terendah 8%, dan untuk 10 tahun. Kalau simpan lagi lama, lagi banyak berganda. Ini yang peribahasa kata, sikit-sikit lama-lama jadi bukit =) Itu kalau RM100. Kalau lebih, lagi la kan..

Untung anak-anak.. Nak masuk universiti nanti, tak perlu pinjam PTPTN da. Kita pun tak perlu nak tunggu giliran haji yang berderet panjang.. Boleh biaya perbelanjaan pergi haji secara swasta sendiri. Moga Allah mudahkan hasrat murni klien-klien saya. Amiin..

No comments:

Pelepasan Cukai 2018

Tahun 2018 bakal berakhir. Tinggal berapa hari sahaja lagi nak buat apa-apa bayaran yang boleh kurangkan cukai. Jadi di sini, saya nak kon...